پیتزا سبزیجات
photo_2015-11-22_21-48-38
آرد سبوس دار  ۲ پیمانه ی سر پر (۲۲۵ گرم)
بیکینگ پودر  ۲ قاشق چای خوری
کره ی پاستوریزه ی گیاهی  یک سوم پیمانه (۵۰ گرم)
شیر پاستوریزه  ۱ پیمانه (۱۵۰ گرم)
نمک  یک چهارم قاشق چای خوری

مواد لازم
برای تهیه ی پیتزا:
کدوی ورقه ورقه شده  ۲ عدد
قارچ ورقه شده  یک و نیم پیمانه (۱۱۵ گرم)
کنسرو ذرت  دو سوم پیمانه (۱۱۵ گرم)
گوجه فرنگی حلقه شده  ۲ عدد متوسط
پیاز خلال شده  ۱ عدد متوسط
سیر خلال شده  ۱ حبه
سس گوجه فرنگی  ۴- ۳ قاشق غذاخوری
پنیر گودای رنده شده  ۵۰ گرم
پنیر پیتزای رنده شده  ۱۰۰ گرم
روغن زیتون  ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه  به مقدار لازم
آویشن  ۱ قاشق چای خوری
ریحان تازه  برای تزیین مقداری

روش تهیه ی خمیر پیتزا:
– کره را به مخلوط آرد، نمک و بیکینگ پودر اضافه کنید تا به خورد آرد رود و حالت دانه دانه پیدا کند.- سپس شیر را تا حدی اضافه کنید که خمیر یکدستی به دست آید و به دست نچسبد.

طرز تهیه ی پیتزا:
روی یک سطح صاف، کمی آرد بپاشید و خمیر را با وردنه، به قطر ۵/۲ سانتی متر پهن کنید. خمیر حاصل را روی سینی فر که کمی چرب کرده اید قرار دهید. سپس سس گوجه فرنگی را روی سطح خمیر بریزید و سطح آن را آویشن بپاشید.

پیاز و سیر را به صورت خلالی خرد کنید. کدو و قارچ را که به صورت حلقه حلقه درآورده اید به مدت ۵-۷ دقیقه در روغن زیتون تفت دهید تا سبزی ها کمی نرم شوند.  سپس سبزی جات و ذرت را روی خمیر بریزید.  گوجه فرنگی حلقه شده را روی آن بچینید.  نمک و فلفل را اضافه نمایید.

دو پنیر (گودا و پیتزا) را با هم مخلوط کنید و روی سطح پیتزا بریزید تا همه ی سبزی جات با پنیر پوشانده شود.  سپس پیتزا را در طبقه ی وسط فر که از قبل با حرارت ۲۲۰ درجه ی سانتی گراد گرم شده، به مدت ۲۵-۳۰ دقیقه قرار دهید.

– پیتزای آماده را با ریحان تازه سرو نمایید.

پاسخ ترک

Please enter your comment!
Please enter your name here