کوکو عدس

۱۰۰ گرم

عدس
۲ عدد
تخم مرغ
۲ قاشق غذاخوری
آرد گندم
۲ قاشق غذاخوری
ماست
به میزان لازم
نمک
به میزان لازم
فلفل
به میزان لازم
زردچوبه
به میزان لازم
آویشن

کوکو عدس

اموزش اشپزی کوکو عدس :

عدس ها را  به مدت یک ساعت خیس کنید و سپس با مقداری آب بپزید. وقتی عدس پخت، عدس ها را در آبکش بریزید و اجازه دهید تا آب عدس جدا و سرد شود. سپس آن را چرخ کنید. سپس مواد کوکو را در دمای محیط به مدت یک تا یک و نیم ساعت استراحت دهید تا مواد به خورد هم  رود . این کار همچنین موجب پوک تر شدن کوکو هنگام سرخ کردن می شود.

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر به سایت آموزش آشپزی مراجعه نمایید

سلامتی کوکو عدس :

عدس دارای مواد مغذی، الیاف گیاهی، کربوهیدرات پیچیده و اسیدفولیک است. همچنین سرشار از مواد غذایی مفید به ویژه پروتئین و اسیدآمینه های مختلف و غنی می باشد. کم کالری و کم چربی بوده و کلسترول ندارد در ضمن عدس منبع خوبی از آهن و برای خانم هایی که کم خونی ناشی از فقر آهن دارند مناسب می باشد. تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین ها و املاح ضروری است و می تواند به عنوان یک ماده غذایی مهم در برنامه غذایی افراد وجود داشته باشد. یک عدد تخم مرغ متوسط ۷۶ کیلوکالری انرژی دارد.

خواص کوکو عدس :

عدس و ماست سرد هستند و ادویه جات گرم . سفیده تخم مرغ سرد است و زرده اش گرم.

  1. عدس ها را به مدت یک ساعت خیس کنید و سپس با مقداری آب بپزید. وقتی عدس پخت، عدس ها را در آبکش بریزید و اجازه دهید تا آب عدس جدا و سرد شود. سپس آن را چرخ کنید.
  2. بعد دو قاشق آرد، ماست و تخم مرغ و نمک را هم اضافه کنید.
  3. سپس مواد کوکو را در دمای محیط به مدت یک تا یک و نیم ساعت استراحت دهید تا مواد به خورد هم رود . این کار همچنین موجب پوک تر شدن کوکو هنگام سرخ کردن می شود.
  4. در انتها ادویه جات را بیافزایید.
  5. مقداری روغن در تابه ریخته و اجازه دهید با حرارت متوسط داغ شود و به اندازه یک قاشق از مواد کوکو برداشته و در روغن بریزید و وسط اونو یک سوراخ ایجاد کنید، وقتی سرخ شد طرف دیگر را هم سرخ کنید.

پاسخ ترک