سالاد رژیمی و خوشمزه پلومن

غذاهای رژیمی که شیک و خوشمزه هم باشند ! یک غذای ایده آل به شمار می آیند. اگر میخواهید شما و عزیزانتان غذای سالم بخورید و البته از طعم و ظاهر آن خوشتان بیاید حتما با ما در ایران ناز همراه باشید تا طرز تهیه یک سالاد مجلسی و خوشمزه و باکلاس را به شما آموزش دهیم .  این سالاد ساده و خوشمزه با ترشی پیاز خانگی و سس خردل و عسل خورده می شود.

طرز تهیه سالاد رژیمی و خوشمزه پلومن

مواد لازم:

پیاز قرمز ۱عدد
شکر ۱/۲ قاشق غذاخوری
سیر ۴ حبه
سرکه قرمز ۲ قاشق غذاخوری
نمک به میزان لازم
سس خردل ۱ قاشق چای خوری
عسل ۱ قاشق چای خوری
سرکه سفید ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به میزان لازم
شاهی ۱۰۰ گرم
کاهو ۱ عدد
سیب ۱ عدد
کرفس ۳ شاخه
تربچه ۸ عدد
کالباس ۸ ورقه
پنیر چدار ۱۰۰ گرم
پنیر بلو چیز ۱۰۰ گرم

طرز تهیه

۱. ابتدا ترشی پیاز را تهیه کنید. حلقه های پیاز را در ظرفی ریخته و شکر، سیر، سرکه قرمز و کمی نمک روی آن ها بریزید.آن ها را خوب هم ترکیب کنید، روی ظرف را بپوشانید و تا سالاد را آماده می کنید، حداکثر برای ۱ ساعت، آن را کناربگذارید.

۲. برای تهیه سس سالاد، سس خردل، عسل، سرکه سفید و روغن زیتون را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه با هم ترکیب کنید.آن را بچشید و در صورت لزوم نمک و فلفل بیشتری به آن اضافه کنید. سس را کنار بگذارید و سالاد را تهیه کنید.

۳. برای تهیه سالاد، شاهی، کاهو، سیب، کرفس و تربچه را در ظرفی با هم مخلوط کنید. سس را هم بزنید و روی سالاد بریزید. آن ها را خوب با هم ترکیب کنید تا سالاد کاملا به سس آغشته شود.

۴. تکه های کالباس، پنیرها و ترشی پیاز را روی سالاد قرار دهید و آن را سرو کنید.

نکاتی در رابطه با تهیه ی سالاد پلومن:

۱. پیاز را پوست بگیرید و آن را نازک حلقه حلقه کنید.

۲. برگ های شاهی، کاهو را جدا کنید.

۳. وسط سیب را جدا کنید و سیب را ریز خرد کنید.

۴. کرفس و تربچه ها را نازک ورقه ورقه کنید.

۵. کالباس را خرد کنید.

۶. پنیر چدار را با پوست کن ورقه ورقه کنید. بلو چیز را مکعبی خرد کنید.

 

پاسخ ترک