اگر یک غذای ساده و راحت می خواهید بهتر است خوراک عدس و سیب زمینی را نیز درست کنید. خوراک عدس با رویه سیب زمینی مخلوطی خوشمزه از عدس قرمز, پنیر توفو و سبزیجات که با لایه ای از پوره ی سیب زمینی برشته پخته می شوند و غذایی کاملا سالم را تشکیل می دهند.

مواد لازم جهت تهیه لایه رویی:

سیب زمینی , مکعبی خرد شده : ۶۷۵ گرم
کره : ۲۵ گرم. شیر : ۱ قاشق غذاخوری
گردوی خرد شده : ۵۰ گرم
آویشن خرد شده : ۲ قاشق غذاخوری شاخه های ریز و جوان آویشن جهت تزیین : مقداری

طرز تهیه خوراک عدس و سیب زمینی

مواد لازم جهت تهیه لایه میانی:

عدس قرمز : ۲۲۵ گرم
کره : ۶۰ گرم
تره فرنگی , حلقه شده : ۱ عدد
سیر , له شده : ۲ حبه
ساقه کرفس , خرد شده : ۱ عدد
گلچه های کلم بروکلی : ۱۲۵ گرم
پنیر توفو دودی , مکعبی خرد شده : ۱۷۵ گرم
رب گوجه فرنگی : ۲ قاشق چای خور
نمک : به میزان لازم
فلفل : به میزان لازم

طرز تهیه خوراک عدس و سیب زمینی

طرز تهیه:

سیب زمینی ها را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در یک قابلمه آب جوش بپزید تا مغز پخت شوند . آن ها را خوب آبکش نموده و کره و شیر را اضافه نمایید و خوب بکوبید تا پوره شود . گردو و آویشن خرد شده را داخل آن بریزید و کنار بگذارید .عدس قرمز را در یک قابلمه آب جوش به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بپزید .

آب اضافه آن را خالی نمایید و کنار بگذارید . کره را در یک ماهیتابه آب نمایید . تره فرنگی , سیر , کرفس , کلم بروکلی را به آن اضافه نمایید و روی حرارت کم به مدت ۵ دقیقه تفت دهید تا کاملا نرم شوند . پنیر توفو را افزوده , عدس و رب گوجه فرنگی را روی آن بریزید و خوب مخلوط نمایید . چاشنی آن را با نمک و فلفل اندازه نمایید ,

سپس همه مخلوط را داخل یک ظرف پیرکس بریزید .پوره سیب زمینی را روی مخلوط عدس بریزید و با قاشق آن را کاملا پهن نمایید تا تمام سطح ظرف را بپوشاند .غذا را در فری که از قبل گرم شده , روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت و یا عدد ۶ فرهای گازی به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بپزید تا سطح آن طلایی شود . سپس با چند شاخه آویشن روی آن را تزیین نموده و سرو نمایید .

Powered by WPeMatico

پاسخ ترک

4 × یک =