خورش قیمه

۵۰۰ گرم

گوشت گوسفندی
۱ لیوان
لپه
۱ عدد
پیاز
۴ عدد
لیمو عمانی
۱ عدد
سیب زمینی
به میزان لازم
روغن
به میزان لازم
نمک
به میزان لازم
زردچوبه
به میزان لازم
دارچین
۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه

خورش قیمه

خورش قیمه

اموزش اشپزی خورش قیمه :

لپه را در پیاز سرخ کنید. این کار مانع وا رفتن لپه می شود .پس از یک ساعت رب و لیمو عمانی و نمک را اضافه کنید و یک ساعت دیگر اجازه دهید جا بیفتد .سیب زمینی را خلالی کنید و در روغن سرخ کنید و پس از کشیدن در ظرف روی خورش بریزید شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر به سایت آشپزی مراجعه نمایید

سلامتی خورش قیمه :

لپه مانند سایر حبوبات منبع غنی پروتئین است. لپه از منابع تامین کلسیم هم هست و چون دارای پتاسیم می باشد برای بیماران قلبی – عروقی مناسب است . همین طور کربو هیدرات آن باعث می شود تا بیماران دیابتی مدت ها احساس گرسنگی نکنند و به سراغ تامین قند نروند.

خواص خورش قیمه :

گوشت منبع خوب پروتئین و ویتامین است که البته مقداری از ویتامی ها حین پختن از بین می روند . در عین حال منبع تامین آهن و روی هم هست. اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد . خطر ابتلا به سرطان های روده و لوز المعده علی الخصوص می تواند با مصرف گوشت قرمز افزلیش یابد و همین طور ابتلا به دیابت نوع ۲ .لیمو عمانی یا امانی منبه غنی کلسیم و پتاسیم و سرشار از ویتامین ث می باشد . برای کاهش کلسترول مفید است . لیمو عمانی ضد نفخ است و التیام دهنده سرفه و سرما خوردگی .

ذائقه :

لپه گرم و خشک است و لیمو عمانی سرد و خشک .

  1. پیاز را نگینی خرد کرده با کمی زرچوبه تفت دهید تا طلایی شود ،
  2. لپه را در پیاز سرخ کنید. این کار مانع وا رفتن لپه می شود .
  3. سپس گوشت تکه شده ( باید کمی ریزتر از خورش های دیگر خرد کنید ) را به آن اضافه کنید .
  4. پس از یک ساعت رب و لیمو عمانی و نمک را اضافه کنید و یک ساعت دیگر اجازه دهید جا بیفتد .
  5. سیب زمینی را خلالی کنید و در روغن سرخ کنید و پس از کشیدن در ظرف روی خورش بریزید .( بهتر است از چیپس خلال استفاده نکنید و خود سیب زمینی را سرخ کنید . )

پاسخ ترک

بیست + 10 =