خورش قورمه سبزی

۳ کیلوگرم
سبزی قورمه
۱ کیلوگرم
گوشت گوسفندی
۱ لیوان
لوبیا قرمز
۱ عدد
پیاز
به میزان لازم
روغن
۴ عدد
لیمو عمانی
۲ قاشق سوپ خوری
آب غوره
به میزان لازم
نمک
به میزان لازم
زردچوبه
خورش قورمه سبزی

خورش قورمه سبزی

اموزش اشپزی خورش قورمه سبزی :

از قدیم قرمه سبزی غذای محبوبی بین ایرانی ها بوده است و اکثر مردم  این غذای خوشمزه را دوست دارند فقط باید زمان بدهید تا قشنگ به قول ما ایرانی ها جا بیفته و خوشمزگی این غذا به سبزی تازش میباشد البته در صورت امکان میتوانید برای اطلاعات بیشتر به سایت آشپزی مراجعه نمایید

سلامتی خورش قرمه سبزی :

تره خاصیتی شبیه سیر و پیاز دارد و برای عفونت ها موثر است؛ همین طور مدر و ملین است اما نفخ می آورد .جعفری هم مدر است و برای دفع سنگ کلیه به کار می آید . همین طور تب بر است. گشنیز خاصیت میکروب کشی دارد و برای عفونت ها مفید است. برای بیماری های دهان و دندان عالی است . برای تسکین درد صفرا و همین طور التهاب معده مفید است. در ضمن آرام بخش هم هست. اسفناج فیبر زیادی دارد و آنتی اکسیدان بسیار قوی است و همین طور خون را قلیایی می کند. همین کافی است که آن را ضد سرطان بدانیم . کلسترول را پایین می آورد و برای فشار خون هم مفید است و در نهایت شنبلیله باعث ازدیاد شیر در مادران شیرده می شود و در تقویت قلب هم موثر است . خاصیت ضد التهابی هم دارد. لیمو عمانی یا امانی منبه غنی کلسیم و پتاسیم و سرشار از ویتامین ث می باشد. برای کاهش کلسترول مفید است. لیمو عمانی ضد نفخ است و التیام دهنده سرفه و سرما خوردگی .

خواص قرمه سبزی :

جعفری و تره و شنبلیله گرم و خشک هستند. گشنیز و لیمو عمانی سرد و خشک هستند و اسفناج سرد و تر است .

  1. اگر سبزی پاک کرده آماده خریده اید اول ساق های بلند آن را جدا کنید تا قورمه سبزی شما مزه آش ندهد.
  2. پس از خرد کردن آن را در روغن سرخ کنید. خیلی ها آن قدر سرخ می کنند تا سبزی سیاه شود ولی در این حالت دیگر هیچ یک از خواص سبزی باقی نمی ماند پس بهتر است با کمی تغییر رنگ سبزی را بردارید.
  3. اگر شنبلیله خشک دارید حین سرخ شدن به آن اضافه کنید ، عطر خوبی دارد
  4. پیاز ها نگینی خرد کرده و در روغن تفت دهید .
  5. زرچوبه را اضافه کنید و سپس گوشت را کمی تفت دهید .
  6. دو لیوان آب اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید . ( می توانید گوشت را در زود پز هم بپزید )
  7. لوبیا را باید از شب قبل در آب خیس کنید . اگر احیانا این کار را فراموش کرده اید ، آنها را در آب بجوشانید و بعد استفاده کنید .
  8. سبزی، لوبیا و لیمو عمانی را به خورشت اضافه کنید و زمان بدهید تا جا بیفتد. در آخر نمک و آبغوره را اضافه کنید .

پاسخ ترک

11 + 5 =