خوراک سبزیجات

۶ عدد

هویج
۱۶ عدد
لوبیا سبز
۲۰۰ گرم
کلم بروکلی
۲۰۰ گرم
چغندر
۱ عدد
پیاز
۲ قاشق سوپ خوری
آبلیمو
به میزان لازم
نمک
به میزان لازم
فلفل

خوراک سبزیجات

خوراک سبزیجات

اموزش اشپزی خوراک سبزیجات :

خوراک سبزیجات برای افرادی مناسب تر از که در حال رژیم گرفت هستند و کالری بسیار بالای احتیاج دارند این غذا بسیار خوشمزه میباشد و در همه مواقع میتوان نوش جان کرد شما میتوانید طرز تهیه این غذا را در سایت اشپزی مشاهده نمایید

سلامتی خوراک سبزیجات :

خاصیت آنتی اکسیدانی هویج پخته ۳۴ برابر هویج خام است . هویج سرشار از فیبر است و باعث می شود اسهال بهبود پیدا کند. هویج سرشار از بتاکاروتن است و از پیری جلوگیری می کند . برای بینایی و بالابردن سیستم ایمنی بدن هم مفید است . لوبیا سرشار از ویتامین‌ های A، B، C و مواد معدنی آهن، فسفر، کلسیم و پتاسیم است و  با این که از کالری کمی برخوردار است از نظر تغذیه ای بسیار مقوی می‌ باشد. همچنین به دلیل داشتن ویتامین K، ‌ برای ساختن استخوان هایی قوی بسیار مهم است. لوبیا سبز منبعی سرشار از آهن است. بروکلی دارای میزان بالایی فیبر است و برای لاغری موثر است . در عین حال درصد بالای کلسیم آن برای پوکی استخوان موثر است . همین طور آنتی اکسیدان بسیار قوی است برای جلوگیری از سرطان بسیار مفید است . همین طور دارای ویتامین ث و مقادیری بتاکاروتن است که از اثرات مضر رادیکال های آزاد بدن را محافظت می کند .لبو به دلیل داشتن فیبر که خاصیت کاهش چربی خون را دارد و همچنین اسیدفولیک، باید در سبد غذایی بیماران قلبی قرار گیرد. لبو دارای مقادیر فراوان آهن در کنار ویتامین ((ث)) و اسید فولیک است که از بروز کم خونی در افراد بویژه دختران جوان ممانعت می کند.

خواص خوراک سبزیجات :

لوبیا سبز سرد و تر و هویج گرم و تر است . بروکلی گرم خشک و چغندر هم گرم خشک است.

  1. هویج و لوبیا و بروکلی را خوب می شوییم سپس به اندازه دلخواه برش می زنیم و با یک لیوان آب می گذاریم بپزد
  2. سپس پیاز را نگینی خرد کرده و سرخ می کنیم .
  3. سبزیجات پخته را در پیاز داغ کمی تفت می دهیم و نمک و فلفل و الیمو اضافه می کنیم .
  4. در آخر با لبو روی آن را تزیین می کنیم .

پاسخ ترک